Az internetes vásárlások aránya rohamosan növekszik a világ minden táján. Különböző becslések szerint a következő 3 évben 2,5-szeresére fog növekedni az interneten keresztül eladott termékek értéke. Ennek megfelelően a webáruházkészítési megoldásoknak is tartani kell a lépést a vásárlói igényekkel, és folyamatosan új fejlesztésekkel, megoldásokkal kell előállniuk. Ezek közül fogunk bemutatni néhányat.
Közösségi média
Rengeteg ember tölti szabadidejét a különböző közösségi média oldalon, és ha egy mód van rá, nem szeretik azt elhagyni. Ennek megfelelően arra kell törekedni, hogy az emberek közvetlenül Facebookról, Instagramról tudjanak vásárolni a webáruházból. Természetesen a fizetés már a webshop felületén történik, de minden máshoz elég az adott közösségi oldal.
Automatikus chat
Az élő chat funkció nagy népszerűségnek örvend a webshopok körében, mivel a vásárlók pillanatokon belül választ kapnak esetleges kérdéseikre. Ezt lehet intelligens, automatikus chat megoldásokkal továbbfejleszteni, hogy egy program végzi a beszélgetést, problémamegoldást.
Hang alapú keresések
A hang alapú keresések számos nagy vállalat (Google, Amazon, Apple) kínálatában megtalálhatók már. Ezek valószínűleg a közeljövőben továbbterjednek az egyszerűbb webshopokra is, mivel rengeteg ember használ hasonló funkciókat.
Telefonos vásárlás megkönnyítése
A mobilbarát, reszponzív design manapság is elvárás egy webshoptól. Ezt még lehet tovább fokozni a mobilos fizetési lehetőségek megkönnyítésével, melyek segítségével egy gombnyomásra ki lehet fizetni a megrendelt termékeket, nem kell mindig minden adatot egyesével megadni.